בעלי אתרים או מפרסמים ברשת האינטרנט לא מבינים תמיד כמה חשובים דפי נחיתה איכותיים לקמפיין הפרסום שלהם. חלקם חושבים שיהיה מספיק למשוך את הגולשים לאתר האינטרנט של העסק, לדף שיווקי שנמצא בתוכו או לעמוד הבית וזה יעשה עבורם את העבודה. חבל מאוד שזה המצב, כיוון שיש הבדל עצום בתפוקה שמשיגים דפי נחיתה לעומת דפים שאינם כאלו.
בשנים האחרונות, האפשרויות ברשת האינטרנט להפעיל קמפיין פרסום בצורה עצמאית ברשתות חברתיות או במנוע החיפוש גוגל, הוביל בעלי עסקים קטנים רבים לעשות זאת בכוחות עצמם וללא משרד פרסום או חברת בניית אתרים שתעשה זאת עבורם.
הבעיה היא שאותם בעלי עסקים לא ממש מבינים כמה חשוב לעשות שימוש בדף נחיתה מעוצב ואיכותי כדי להפוך את הקמפיין שלהם למוצלח והם בוחרים להפנות את הגולשים שלוחצים על המודעות שלהם אל דף הבית של האתר שלהם או דף תוכן פנימי כלשהו. זאת טעות ענקית בניהול קמפיין פרסום ברשת האינטרנט.
כשמבינים מה זה דף נחיתה לעסק, כמה הוא שונה מדף תוכן רגיל ולמה זה חשוב כל כך, בוחרים לעצב דף נחיתה לקמפיין. כאן כבר עדיף לפנות לשירותי חברות המתמחות בעיצוב דף נחיתה לעסק ולא לעשות זאת לבד.
מה זה דף נחיתה?
התשובה לשאלה מה זה דף נחיתה? יכולה מעט לבלבל. למעשה זהו דף אינטרנט שעל פניו יכול להיות כשאר הדפים, אבל למעשה הוא שונה באופן מהותי מדפי תוכן אחרים. דף נחיתה הוא בעל מטרה ממוקדת של איסוף לידים או גירוי של הגולש לבצע פעולת המרה שהמפרסם מעוניין בה (רישום לניוזלטר, קניה של מוצר, הזמנת שירות וכן הלאה).
המטרה הממוקדת של דף נחיתה מחייבת בניית דף נחיתה עם אלמנטים ספציפיים, כאלו שיובילו את הגולש בדיוק לאן שרוצים בדרך חכמה ויעילה. דפי תוכן רגילים אינם כאלו ולא יעשו את העבודה באופן דומה.
איך בונים דף נחיתה מוצלח?
בניית דף נחיתה מוצלח חייבת לכלול כמה אלמנטים חשובים:
- התאמה לקהל היעד – חשוב מאוד שהעיצוב של הדף יהיה לפי קהל היעד שאמור להגיע אליו. יש הבדל אם אתם פונים לקהל צעיר או מבוגר, הצעירים יחפשו עיצוב יותר צעקני ועם פונטים מעוגלים או מיוחדים ואילו המבוגרים יעדיפו פונטים גדולים וברורים ועיצוב יותר סולידי ונוח לגלישה. יש הבדל גם בין פניה לנשים או גברים. דף לנשים יהיה כתוב בשפה שפונה לנקבה ובגוונים שמתאימים יותר לנשים כמו ורוד, אדום וצבעים בהירים ואילו לגברים פונים בשפה גברית ועם צבעים יותר כהים עם העדפות לכחול, סגול, אפור או שחור.
- תוכן שיווקי – דף נחיתה הוא בעל מטרה שיווקית נטו וחשוב שהכותרת של הדף, התמונה או הסרטון שתשתפו בו והטקסט שתציגו בו יהיו כולם מנוסחים בצורה שיווקית שמדגישה את מה שאתם מציעים בצורה ברורה ואת היתרונות שלכם על פני המתחרים או באופן כללי. כמו כן כדאי לחזק דף נחיתה לעסק בהמלצות של לקוחות קודמים או כתבות מפרגנות באמצעי תקשורת שונים (עיתונים, טלוויזיה וכו').
- קריאה לפעולה – הכי חשוב בדף נחיתה הוא כפתור קל ונוח שקורא לפעולה של הגולש. זה יכול להיות לחצן חיוג או לחצן למעבר לביצוע קניה. כמו כן מומלץ להוסיף טופס השארת פרטים או רישום לשירות כלשהו.
דף נחיתה איננו דף תוכן רגיל ויש לו מטרות וסגנון המיוחדים עבורו. כאשר בונים דף נחיתה נכון, מקבלים המרות טובות הרבה יותר בכל קמפיין פרסום ברשת האינטרנט.
המאמר נכתב בשיתוף עם צוות המומחים הטכנולוגיים של Landing Page אשר סוקרים מערכות מומלצות לבניית דפי נחיתה בישראל (אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר וכדומה) או בעולם (מיילצ'ימפ, AWeber וכדומה).