עולם העסקים עבר מהפכה של ממש בתקופת הקורונה בדרכים רבות ומגוונות ואחד מהשינויים הבולטים הללו היה מעבר של בעלי עסקים רבים לעבודה מרחוק באמצעות המחשב ובעיקר תוכנת זום. גם מפגשים עסקיים של נטוורקינג עברו ברובם לזום לאורך פרק זמן ממושך וחלק בחרו אפילו להשאיר את הפורמט הזה ולא לשוב למפגשים פרונטליים. מי שלמדו איך לעשות נטוורקינג מוצלח בזום הרוויחו מהעניין.
מפגשי נטוורקינג נתפסים מטבע הדברים כמפגשים פרונטליים (פיזיים) בין בעלי עסקים שונים שרוצים להגדיל את מעגל בעלי העסקים שהם מכירים. נגיף הקורונה ששיבש את החיים שלנו בדרכים רבות שינה גם את מצב הדברים בכל הקשור למפגשים של נטוורקינג לעסקים ורבים מהם עברו לזום ונותרו שם גם לאחר שהנגיף חלף לו.
מפגשים של קבוצות נטוורקינג שנערכים ב ZOOM אמורים להתנהל בדיוק כמו מפגשים פרונטליים, אך העדר המפגש הפיזי בין האנשים וההשתתפות במפגש שכזה מול מסך המחשב הובילו לכך שהמפגשים הללו אינם זהים למפגש פרונטלי. יש משתתפים שזה עשה להם טוב בעוד לאחרים זה פגע באפקטיביות של מפגשים שכאלו. בדיוק כמו שיש מי שטובים ביותר במפגשים של ספיד נטוורקינג ואחרים במפגשים של מעגלים רחבים יותר.
איך עושים נטוורקינג בזום?
על מנת לשפר את הנוכחות שלכם במפגשים של נטוורקינג בזום כדאי לעקוב אחרי הטיפים הבאים שהכנו עבורכם.
טיפים לנטוורקינג עסקי מוצלח ב – ZOOM:
- תגיעו בזמן – יש מי שמצטרפים למפגש נטוורקינג עסקי לאחר שהוא כבר החל והדבר הזה פוגע רק בהם. הם אולי הפסידו כמה מילים חשובות של מנהל המפגש או משתתפים חדשים שיש בו והם אינם מכירים אותם. הדבר גם לא משדר מקצועיות ויכולת עמידה בזמנים. כדאי להצטרף למפגש 2-3 דקות לפני שהוא מתחיל, לבדוק שהווידאו והאודיו עובדים ושאתם נראים כמו שצריך על המסך.
- הופעה ייצוגית – חלק מהמשתתפים במפגש אתם כבר מכירים באופן אישי וחלק לא. עבור חלקם ההופעה החיצונית שלכם היא בעלת השפעה רבה על ההתייחסות המקצועית שלהם כלפיכם ולא משנה במה אתם עוסקים או מה השירות שאתם מציעים. לכן הקפידו להגיע למפגש שכזה לבושים בצורה מכובדת, הקפידו על שיער מסודר, גילוח\איפור במידת הצורך ובעיקר חיוך גדול על הפנים. למי שרוצים לשפר עוד יותר את המראה שלהם, יש בתוכנה אופציה של "שיפור המראה החיצוני" ואחרי לחיצה עליה כולם נראים יותר טוב…
- המיקום שלכם – לא משנה אם אתם מקיימים את המפגש מהבית, מבית קפה שכונתי או מהמשרד שלכם. חשוב מאוד שהרקע מאחוריכם יהיה נקי ומסודר ולא של ערימות בגדים לפני גיהוץ או חדר עם מיליון משחקי ילדים שפזורים בו. זה לא משדר מקצועיות ורצינות ויכול לפגוע בתדמית העסקית שלכם בקרב משתתפים שאינם מכירים אתכם קודם לכן. בתוכנה יש גם אפשרות של יצירת רקע וירטואלי וכדאי מאוד לעשות בכך שימוש ואפילו להכין מראש רקע שכולל את השם, המקצוע והאתר או הטלפון שלכם והוא יוצג לאחרים במהלך כל המפגש. פרסומת לא סמויה…
מוזמנים לנסות לממש את הטיפים הללו לפני המפגש הבא שלכם בזום ולראות את ההבדלים.
המאמר נכתב בשיתוף עם נטוורקר – קהילת נטוורקינג לעסקים שרוצים לקדם את עצמם למקום טוב יותר. האתר מכיל קבוצות נטוורקינג ביבנה, כלים שימושיים וטיפים לבעלי עסקים שחולמים בגדול.