עולם השיווק באמצעות הודעות SMS פורח יותר מאי פעם בעבר וזאת בשל העובדה הפשוטה שיש יותר אנשים שצמודים לסלולרי שלהם ובמקביל המודעות של קניות און ליין, כולל קניות ספונטניות, עלתה משמעותית בשנים האחרונות. אלו רק המבוא לכל היתרונות שיש לשיטת השיווק הזאת להציע לכל מפרסם.
בתחילת המילניום הנוכחי הייתה פריחה של ממש בערוץ שיווק חדש יחסית של שליחת הודעות פרסום באמצעותSMS ללקוחות פוטנציאליים. אחרי שהשיטה הפכה לג'ונגל של ממש עם נמענים שקיבלו מאות עד אלפי הודעות שיווקיות ביום, הנושא הוסדר באמצעות חוק הספאם. כמו כן הצטרפו ערוצי השיוור הישיר לנמענים באמצעות קמפיינים של פרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או במנוע החיפוש גוגל. אם מישהו חשב שכל אלו ייפגעו בשיטת השיווק הוותיקה, הרי שהטעות בידו.
איך שיטת השיווק באמצעות הודעות SMS עדיין מצליחה?
השיטה הוותיקה של משלוח הודעות SMS מוצלחת כיוון שהיא ממוקדת היטב בקהל היעד שלה, מביאה תוצאות מוכחות ובמקביל היא קלה לתפעול.
- מיקוד בקהל יעד – היתרון הגדול ביותר של מערכת דיוור SMS לעסקים טמון בכך שהיא שולחת הודעות רק למי שרשומים במועדון הלקוחות של העסק או ברשימת תפוצה שלו. תודות לחוק הספאם המשלוח הוא רק למי שאישרו בדרך כאת או אחרת את רצונם לקבל הודעות שיווקיות מהעסק ולכן יש גם סיכוי גבו יותר שיגיבו אליו בצורה חיובית ותבוצע המרה לפי רצון העסק.
- חשיפה מהירה ומוצלחת – הפניה לקהל יעד "שבוי" מובילה גם לנתונים סטטיסטיים מדהימים שאין לאף ערוץ שיווק אחר בדיגיטל או שלא בדיגיטל. קרוב ל 90 אחוז מהנמענים קוראים את ההודעה שנשלחת אליהם, כמעט שליש מהם ילחצו על קישור, יחייגו למספר שמופיע או יגיבו בדרך כלשהי (תלוי מה התבקשו לעשות) וכמעט 10 אחוז מאלו גם יבצעו קניה או פעולה שהעסק מעוניין שיבצעו. מעבר לזאת כמובן שההודעות נשלחות כשאתם מעוניינים בכך והחשיפה לקהל היעד מהירה (דקות בודדות לכל הרשימה שלכם).
- קלות השימוש במערכת – לא צריכים תואר ראשון בשיווק או תואר שני במדעי המחשב. מערכות שיווק SMS פשוטות להבנה וקלות להפעלה. שליחת קמפיין SMS לרשימת תפוצה מהמחשב דורשת ממכם מינימום ידע טכני או מקצועי ורק יכולת לנסח את ההודעה שלכם, לבחור רשימת תפוצה או לפלח רשימה שיש לכם וללחוץ על שליחה. בתוך דקות כולם מקבלים את ההודעה שלכם.
- יחס עלות לעומת תועלת מדהים – העלות של רכישת חבילות SMS לעסקים היא נמוכה יחסית לחלופות שקיימות וכל הודעה עולה לא יותר מכמה אגורות ברוב המקרים. העלות הזולה, ההפצה הרחבה, החשיפה והתגובה בשיעור כה גבוה הופכים את האפקטיביות של שיטה זו לגבוהה במיוחד.
אז אם אתם בעלי עסק מכל סוג שהוא ואתם טרם משתמשים בשיטת שיווק של הודעות SMS, הגיע הזמן להקים מועדון לקוחות או לחשוב איך להתחיל לנצל את רשימת התפוצה שיש לכם טוב יותר.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS – מערכת לשליחת SMS לעסקים שרוצים לשווק ולמכור יותר. המערכת של SMS PLUS מאפשרת לבעל העסק ליצור מועדון לקוחות דיגיטלי ולהשתמש באינספור אוטומציות סמס.