אחרי חודשים של דחיות וחילוקי דעות בין משרד התחבורה, האוצר ואיגוד נהגי המוניות, שוק המוניות בישראל עומד בפני שינוי תעריפים משמעותי, שישפיע על כיסם של הנוסעים ועל פרנסתם של הנהגים כאחד. לאחר דחיות חוזרות ונשנות, נראה כי ההתייקרות הצפויה, במיוחד בנסיעות הבין-עירוניות, היא עובדה מוגמרת.
המהלך, שיכנס לתוקף ב – 1 לאוגוסט 2025, משקף מאבק מתמשך בין גורמים ממשלתיים, ארגוני נהגים והצרכנים, על רקע יוקר המחיה והצורך להבטיח את כדאיות הפעלת שירותי המוניות.

למה המחירים מזנקים דווקא עכשיו?
לפי אבי מתחנת מוניות 24/7 לנתב"ג, המהלך נולד בעקבות לחץ גובר מצד נהגי המוניות, אשר מזה תקופה מתריעים על כך שתעריפי הנסיעות הבין-עירוניות הקיימים אינם מכסים את ההוצאות – בעיקר לאור עליות מחירים חדות בדלק, ביטוחים, עלות תחזוקה ושחיקת ערך הרכבים. לדברי אבי, המצב הפך את הנסיעות הארוכות ללא רווחיות, והביא למחסור מורגש במוניות באזורים מרכזיים — ובפרט בנמל התעופה בן גוריון כאשר קשה מאוד למצוא מונית מיבנה לנתב"ג, מונית מתל אביב לנתב"ג, מונית מגבעתיים לנתב"ג ומקומות אחרים.
כפיצוי לציבור הנוסעים, הודיע משרד התחבורה כי בכוונתו לבטל את העלאת המחירים העירונית (עלייה של 4%) שבוצעה באפריל האחרון. כתוצאה מכך, נוסעים המשתמשים במוניות בתוך תחומי העיר, עשויים לחסוך מעט – אך עבור מי שתלוי בנסיעות בין עירוניות, מדובר בהוצאה משמעותית נוספת על רקע יוקר מחיה שהולך ומחריף על רקע מלחמת חרבות ברזל שאינה מגיע לסיום.
כמה תעלה נסיעה לנתב"ג החל מאוגוסט 2025?
לפי הערכות המחירון החדש של משרד התחבורה יתעדכן בצורה הבאה:
| יעד | תעריף ממוצע להיום | תעריף מוערך לאחר ההתייקרות הצפויה |
|---|---|---|
| מונית לנתב"ג מפתח תקווה | 130-160 | 150-180 |
| מונית לנתב"ג מרמת גן | 130-160 | 150-180 |
| מונית לנתב"ג מירושלים | 220-260 | 250-290 |
| מונית לנתב"ג מרחובות | 130-160 | 150-180 |
| מונית לנתב"ג מראשון לציון | 130-160 | 150-180 |
| מונית לנתב"ג מהרצליה | 160-190 | 180-200 |
| מונית לנתב"ג מבת ים | 130-160 | 150-180 |
| מונית לנתב"ג מחולון | 130-160 | 150-180 |
חשוב לזכור כי המחירים אינם כוללים תוספות על נוסעים נוספים, מזוודות, תעריף לילה, שבתות וחגים.
לפי אבי מתחנת מוניות 24/7 לנתב"ג, במקביל לעליית המחירים במוניות המורשות, נרשמת לאחרונה החמרה משמעותית בפעולות האכיפה נגד נהגים פיראטיים שפועלים בשטח נתב"ג בניגוד לחוק.
בפסק דין תקדימי שניתן לאחרונה בבית משפט השלום בתל אביב, הורה השופט רז נבון על הרחקת נהג שפעל ללא רישיון משטח שדה התעופה לתקופה של שלוש שנים. בנוסף, בית המשפט חייב אותו בתשלום של 17,700 ש"ח לרשות שדות התעופה בגין הוצאות משפט. ברשות שדות התעופה רואים בפסק הדין אבן דרך חשובה במאבק נגד תופעת המוניות הלא מוסדרות, הקוראות תיגר על החוק ופוגעות הן בנהגים המורשים והן בציבור הנוסעים. רשות שדות התעופה קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהשתמש אך ורק בשירותי ההסעה הרשמיים, הפועלים לפי רישוי, פיקוח ומערכות בטיחות תקינות.
לסיכום, ההתייקרות הקרובה בנסיעות המוניות היא לא רק שינוי טכני במחירון הרשמי של משרד התחבורה – אלא עוד ביטוי למשבר עומק בשוק התחבורה בישראל. כל עוד לא תתבצע רפורמה אמיתית, הכוללת גם הגנה על נהגים, גם שירות נגיש והוגן לנוסעים וגם אכיפה תקיפה נגד גורמים לא חוקיים – הציבור ימשיך לספוג את המחיר.
המאמר נכתב בשיתוף עם אבי מתחנת מוניות 24/7 לנתב"ג – תחנת מוניות לנתב"ג אשר מעניקה שירותי הסעות לנתב"ג בפריסה ארצית.